Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PR modernizują 44 pociągi. Ale nie chcą nowoczesnej przekładni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PR modernizują 44 pociągi. Ale nie chcą nowoczesnej przekładni
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 44 ezt EN57. Zamawiający wśród wymagań zapisał użycie starego typu przekładni, mimo że na rynku dostępna jest nowsza technologia. Korzystają z niej choćby Koleje Mazowieckie.

Modernizacja, ale stara przekładnia

Jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że w postępowaniu na modernizację 44 ezt, w zakresie modernizacji napędu asynchronicznego - oprócz standardowych rozwiązań w postaci falowników, rozruchu impulsowego, silników asynchronicznych Przewozy Regionalne wymagają, aby wykonawca zastosował stary typ jednostopniowej przekładni z zawieszeniem silników "za nos".

- Jest to rozwiązanie starsze, przenoszące drgania oraz bardziej zawodne o czym przekonały  się m.in. Koleje Mazowieckie, które w nowym przetargu wymagały zastosowania nowej przekładni dwustopniowej. Dziwi mnie to, że Przewozy Regionalne chcą popełniać własne błędy nie ucząc się na pomyłkach innych, ze szkodą dla pasażerów i własnego budżetu - napisał Czytelnik.

Koleje Mazowieckie zadowolone

Co o przekładni dwustopniowej sądzą Koleje Mazowieckie? - Takie rozwiązanie ma wiele zalet - mówi rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska. - Przekładnia dwustopniowa jest ekologiczna. Jest hermetycznie zamknięta, w związku z czym nie ma zagrożenia wyciekiem oleju, a tym samym skażenia środowiska. W przekładni jednostopniowej trzeba uzupełniać olej co 72 godziny, natomiast przekładnia dwustopniowa nie wymaga takich działań - wylicza.

- Taka przekładnia jest w zasadzie bezobsługowa, co w dłuższej perspektywie czasu generuje oszczędności z tytułu praco-godzin i ilości zużytego oleju - dodaje Nowakowska. Rzeczniczka tłumaczy, że przekładnia dwustopniowa jest standardem w nowoczesnych pojazdach. - Została zastosowana m.in. w pojazdach ER75 Flirt, czy EN76 Elf, które spółka eksploatuje i jak do tej pory nie było przypadku jej awarii. W przeciwieństwie do przekładni jednostopniowej jest cicha w pracy - kończy Donata Nowakowska.

PR wolą stare, sprawdzone rozwiązania

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się Przewozy Regionalne. - Intencją modernizacji taboru jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego sposobu utrzymania i minimalizowaniu komplikacji związanych z utrzymaniem taboru - odpowiada Michał Stilger z biura prasowego PR. Według przewoźnika, dwustopniowa przekładnia nie jest jeszcze układem sprawdzonym - mimo że korzystają z niej w EN57 Koleje Mazowieckie, a w nowszych pociągach - także inni przewoźnicy.

- Dwustopniowa przekładnia wymaga zmiany sposobu zabudowy, co uniemożliwi lub skomplikuje proces utrzymaniowy. Jakakolwiek awaria przekładni dwustopniowej wymaga wielotygodniowego oczekiwania na reakcję producenta, a przekładnie jednostopniowe starego typu naprawiane są we własnym zakresie - dodaje Michał Stilger. Nie zgadza się też, że stara przekładnia jest głośniejsza - Różnice w komforcie jazdy są pomijalne, a - co więcej - stare rozwiązanie zapewnia lepsze parametry układu napędowego (przyspieszenie) - kończy rzecznik.

Nowy typ przekładni oferuje nowosądecki Newag, jednak przedstawiciele spółki nie chcą komentować specyfikacji zamówienia. Zapewniają tylko, że dwustopniowa przekładnia została już zamontowana w ok. 50 pojazdach EN57, nie tylko Kolei Mazowieckich ale i w województwie wielkopolskim i śląskim. Więcej o modernizacja 44 ezt można przeczytać tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5